sunnuntai 6. syyskuuta 2015

Poloiset pakoloiset

Minä ymmärrän noita pakolaisia tiettyyn rajaan saakka, eli ymmärrän, että noista maista lähdetään
pakoon huonoja oloja, toivossa löytää parempi ja turvallisempi asuinpaikka jostain muualta. Jos meiltä täytyy karsia palveluita, kuten sairaanhoito-ja vanhustenpalveluita, jotta noista maista tuleville saadaan diskorahaa iPhonien päälle, se ei mene minun kaaliini!
Ymmärrän senkin, että ihmisiä täytyy auttaa mahdollisuuksiensa mukaan. mutta sitä en ymmärrä, että tuo auttaminen tehdään suomalaisten kustannuksella. Suomalaisten köyhien, sairaiden, lasten, nuorten, vanhusten jne. kustannuksella. Ei meillä ole siihen kertakaikkiaan varaa.

Suomesta on lopetettu sairaaloita, vanhusten palvelutiloja, kouluja, kirjastoja, vedoten rahapulaan. Kuinka ihmeessä nyt yht'äkkiä löytyy rahoitusta satoja miljoonia näistä maista tuleville "pakolaisille"?
Jotain mätää tässä yhtälössä on. Mikä on se taho, joka kiristää Suomen valtiojohtoa, ja millä? Vai onko kyse raadollisesti vain korruptiosta? Joku maksaa joillekin isoja summia siitä, että nämä ottavat ongelmat maahamme? Follow the money, sanotaan. Joku järjellinen selityshän tälle on oltava, en usko, että valtionjohtomme niin tyhmää on, etteivät osaa laskea yhteen yksi ynnä yksi. Suvaitsevaistohan on taasen niin tyhmää sakkia, etteivät he ymmärrä, mihin ovat sekaantuneet. Kouhottavat vain mukana, järjestävät "miekkareitaan", koska se on muotia. Ovat kuin sopulilauma, jyrkänteen tultua hyppäävät muiden mukana tyhjyyteen, koska niin "kuuluu" tehdä.

Vuosikausia on huhuttu, että George Soroksella, spekulantilla, joka ohjailee valtioiden rahoja mielensä mukaan, olisi sormensa pelissä mukana. Hän hyötyy rahallisesti siitä, että valtiot ajetaan loppuun, jolloin hänen korporaationsa lopulta voivat ottaa vallan ko. maassa ja päästä käsiksi verotukseen. Tällä meiningillä minäkin alan uskoa näihin tarinoihin.
On myös spekuloitu kansainvälisten pankkiirien salaliitolla. On tosiasia, että pankkiirit ovat olleet sodissa ja vallankumouksissa rahoittajina 1700 luvulta saakka. Rotschildit ym. hyötyvät pitkällä tähtäimellä kaikista maapallolla tapahtuvista kahinoista. He myyvät välillisesti aseita ja osallistuvat korporaatioidensa kautta jälleenrakennukseen. Voittavat aina, oli sota tai rauha.

Pääministerimme Juha Sipilä (kepu, lest.) on ilmoittanut antavansa käyttämättömänä olevan hulppean kartanonsa pakolaisten käyttöön. On se reilu kaveri, vai mitä? Vai onko sittenkään? Joku oli tehnyt laskelman, että 40:n pakolaisen asuttaminen maksaa vuodessa kunnalle/valtiolle/veronmaksajille 1800000 €, josta pelkät asuinkulut on puolet, eli 900000 €. On siitä varaa maksaa verojakin, joita tosin ei makseta, kun se on humanitaarista toimintaa. No, jos ne pakolaiset ei ihan heti hajota sitä Sipilän kartanoa, niin aika hyvää tuottoa varmasti tulee pääministerille asunnon "lahjoittamisesta" tuohon käyttöön. Vai luuleeko joku, että Sipilä antaa sen vastikkeetta ja omalla kustannuksellaan tuohon käyttöön?

Muusta en ole varma, kuin siitä, että Suomi on turmion tiellä, antaessaan signaalia kaikille maailman raskautetuille tulla tänne nauttimaan köyhän maamme rajallisista verovaroista (jotka nekin ovat jyrkässä laskussa). Maailmassa riittää kyllä pakolaisia, joita voi avustaa omaan romahdukseen saakka. Tätä menoa, se totaalinen romahduspäivä ei ole kovinkaan kaukana.

perjantai 21. maaliskuuta 2014

Vihreää maailmanpelastavaa kaupunkisuunnittelua

Tänään kotimatkalla tuli mieleeni, kuinka idioottimaisia kaupunkisuunnittelijoita Helsingissä onkaan!
Ajelin taas, kuten joka päivä, kotimatkallani Kivikonkaarta pitkin kohti Kontulaa, Kehä I:n risteyksestä kääntyen. Etummaiseksi sattui taas kerran bussi n:o 78, jonka perässä me muut kotimatkalaiset sitten ajoimme, kuin köyhän talon porsaat, peräkanaa. Ja jarrutimme ja pysähdyimme, aina, kun bussikin. Ja taas painoimme kaasua ja kiihdytimme, saavuttaaksemme sen 40 km/h vauhdin. Eihän siinä ole mitään järkeä, moisessa tasapysäkissä. Nimittäin muualla maailmassa on busseille varattu oma lokeronsa kadun varressa, mutta ei täällä "sivistyksen" kehdossa, Helsingissä, vaan täällä on Vihreä kaupunkisuunnittelija piirtänyt sen pysäkin samaan tasoon kadulle, jottei henkilöautolla vahingossakaan pääsisi ohitse, vihreän kaupunkisuunnittelun lempikulkuneuvosta, bussista.

Jokaisessa pysähdyksessä ja taas uudelleen kiihdytyksessä kuluu enemmän polttoainetta, sekä se saastuttaa enemmän, kuin että se autoletka ajaisi tasaisesti kohti määränpäätään. Tätä eivät Vihreät kaupunkisuunnittelijat ilmeisesti ole laskeneet lainkaan, kun ovat piirtäneet mielessään tuon esteettömän kulun bussille. Tai sitten ovatkin, ihan vaan ärsyttääkseen henkilöautoilijaa, tuota maailman pahinta pelsebuubia ja saastuttajaa. Sillä onhan se nyt törkeätä, että joku, joka mahdollisesti käy vaikka Helsingin ulkopuolella duunissa, käyttää siihen omaa autoaan. Henkilöautothan pitäisi olla vain nomenklatuuran käytössä, ei kaikkien tavallisten sukankuluttajien, muut kulkekoot pyörillä, tai aasilla, tai ihan millä vaan!

Oli täällä Helsingissäkin ennenvanhaan bussipysäkit sivussa, joista ne bussit kyllä ihan sujuvasti pääsivät jatkamaan matkaansa, jätettyään ja otettuaan matkustajia. Nykyisin ei taida olla yhtään pysäkkitaskua Helsingin alueella, ei ainakaan heti tule mieleen. Ja kadutkin on tehty aivan liian kapeiksi, henkilöautojen, saatika bussien kulkea, monessakin kaupunginosassa, joissa uusia teitä on rakennettu, tai vanhoja teitä saneerattu. Vain puurivistöille ja pyöräkaistoille varataan tiloja kaupunkisuunnittelussa.

Jos Teillä arvon Vihreät kaupunkisuunnittelijat on jotain antipatioita kaupunkeja vastaan, miksette muuta sinne Eldoradoonne, maalle, jossa ei varmasti henkilöauto häiritse ja saastuta elämäänne. Siellä on tilaa pyöräillä, siellä on tilaa kävellä. pysykää poissa kaupungeista, pilaamasta ihmisten ja veronmaksajien  elämää turhanpäiväisillä kotkotuksillanne paremmasta ympäristöstä. Ai niin, maallahan ei kulje busseja, kuin ehkä kaksi kertaa päivässä, sehän ei sopisi itsekkäälle ajatuksellenne siitä, että bussivälitkin on oltava minuutin välein ja polkupyörille on varattava kallis, lähestulkoon autoilijoiden kustantama kaista, jossa liikkuu ehkä tunnin välein yksi sinnikko puskemassa vasten räntäsadetta!